Støtteforeningen

„Støtteforeningen Branderup Friskole og børnehave” har hjemsted i Branderup sogn i Tønder kommune.

Foreningens formål er at bevare et lokalt samlingssted ved at yde økonomisk støtte til Branderup Friskole og børnehave, eller almennyttige formål, der foregår på denne skole/børnehave.

Enhver, der vil yde en moralsk eller aktiv indsats til opnåelse af formålet, kan blive medlem af foreningen.

Foreningens drift gennemføres ved frivillige bidrag og afholdelse af aktiviteter, der har til hensigt at skabe overskud og bibringe medlemmerne samhørighedsfornemmelse med Branderup Friskole og børnehave.

Efter seneste Generalforsamling består Bestyrelsen for Støtteforeningen for Branderup Friskole og børnehave af følgende personer:

Formand: Jens Erik Thomsen
Næstformand: Per Petersen
Kasserer: Pia Jørgensen
Sekretær: Mona Brink
Palle Andersen

Suppleanter:
Lone Andersen
Lone Brodersen

Siden Støtteforeningens grundlæggelse kan foreningen notere sig at have bidraget til bla.:
Nye vinduer til Branderup Friskoles gymnastiksal og isolering til gymnastiksalens og skolens lofter. Derudover har Støtteforeningen bidraget med dele af SFO’ens legeplads – f.eks. rutchebanen, og 2 Christiania-cykler. Endvidere er der givet tilskud til indkøb af musikudstyr til glæde for Multihuset, Friskolen og Børnehuset. De seneste år har Støtteforningen også bidraget til bluser/t-shirts til de årligt tilbagevendende gymnastikopvisninger. I 2011 blev der endvidere bla. bygget shelter i Kirkeskoven for midler modtaget af Støtteforeningen, som nu er til glæde for borgerne – børn og voksne – i Branderup og opland.

Disse ting er bla. finansieret gennem salg af pandekager til Klostermærken (Byfest i Løgumkloster) og Agerskov By Night. Banko-arrangementer ved byfester i Branderup, foredrag af bla. Bonderøven, Frank Erichsen, og Luna Christofi, og fredag den 5. oktober 2012 lægger den tidligere Generalsekretær i Røde Kors, Jørgen Poulsen, vejen forbi under temaet ”Hvor blev han af?” Til historien bør nævnes, at de nævnte foredragsholdere alle stammer fra egnen omkring Branderup.

Foreningen har af velvillige medborgere med tiden modtaget maskiner, der er blevet foræret til Støtteforeningen. F.eks. en en-kornsmaskine og en roe-renser, som kan gøre rigtig god gavn, når Støtteforeningen ved frivillig hjælp dyrker kålerabi, der sælges og – igen – bidrager til foreningens arbejde.

Skulle du have spørgsmål til Støtteforeningen eller forslag der kan være til gavn for Støtteforeningen og dermed Branderup Friskole og børnehave, eller andre almennyttige formål, der foregår på denne skole/børnehave, så kontakt venligst Støtteforeningens Bestyrelsesformand, Jens-Erik Thomsen, på mail jetudlejning@jetudlejning.com eller  tlf. 74835287.